Veelgestelde vragen

contactbanner

Kan ik als starter een auto leasen bij Superlease?
Ja zeker! Iedere ondernemer kan een auto leasen bij Superlease. Neem contact met Superlease op om te bespreken wat de mogelijkheden zijn.

Kan ik ieder merk en type auto leasen?
Superlease is merk onafhankelijk. U kunt bij ons terecht voor elk merk en type auto.

Mag ik de autodealer bepalen?
U mag altijd uw voorkeursdealer opgeven, wij zullen deze dan benaderen om te vragen of zij met onze inkoopvoorwaarden akkoord gaan.

Wat is bijtelling?
Bijtelling is het bedrag dat u afdraagt aan de Belastingdienst voor het privégebruik van uw zakelijke auto. Dit bedrag is een percentage van de cataloguswaarde van de auto.

Wat houdt een winterbandenregeling in?
Als u kiest voor de winterbandenregelening dan heeft u gedurende de winterperiode de beschikking over winterbanden. In het contract wordt de montage en de vervanging van winterbanden meegenomen voor een vast bedrag per maand.

Waar kan ik deze winterbanden laten monteren?
Superlease heeft afspraken met Profile voor de montage en opslag van winterbanden.

Wanneer en waar moet mijn auto in onderhoud?
Voor jaarlijkse controlebeurten, technische reparaties en het laten onderhouden van uw leaseauto kunt u een afspraak maken bij uw favoriete dealer, u kunt ook bij een Profile bij u in de buurt terecht.

Onze klanten in de regio Delfland, Haaglanden, Westland en Rijnmond kunnen er voor kiezen om het onderhoud uit te laten voeren door onze Vakgarage in Delft. Geeft u dan aan of u desgewenst gebruik wil maken van de haal- en brengservice van de auto. Maak hier of telefonisch via 015-5150080 een afspraak

Wat moet ik doen bij schade?
Vul altijd een schadeformulier in, gebruik hiervoor de app Mobiel Schade Melden.
Heeft u een aanrijding met een buitenlands kenteken? Vul dan een papieren schadeformulier in en mail deze samen met een foto van de schade naar schade@superlease.nl.

Wat moet ik doen bij pech?
U kunt 24/7 contact opnemen met Superlease Assistance:
Binnen Nederland: 015-5150069
Buiten Nederland: +31(0)15-5150069

Kan ik ook inclusief brandstof leasen?
Dat is zeker mogelijk. U ontvangt een brandstof- en/of laadpas en maandelijks wordt er een voorschot in rekening gebracht. Aan het eind van ieder kwartaal worden de werkelijke kosten met u verrekend.

Ik ben mijn brandstof- of laadpas kwijt?
Neem direct contact op met Superlease. Wij zullen direct de pas blokkeren en een nieuwe pas voor u aanvragen.

Ik heb schade aan mijn ruit
Stuur een foto van de beschadigde ruit naar schade@superlease.nl. Nadat wij de melding hebben ontvangen nemen wij contact met u op.

Wie mag er in mijn leaseauto rijden?
Vraag in eerste instantie aan uw werkgever wie er wel of niet in de auto mag rijden. Wellicht zijn hier bepalingen over opgenomen in uw autoregeling.
Indien hier geen afspraken met uw werkgever over zijn mag iedereen met een geldig rijbewijs in de auto rijden. Uiteraard blijft u of uw werkgever aansprakelijk voor de schade die ontstaat aan de auto.

Kan ik mijn contract verlengen?
Ja zeker, indien u dat wenst kunt u contact met ons opnemen.

Kan ik mijn contract voortijdig beëindigen?
Ja zeker, indien u dat wenst kunt u contact met ons opnemen.

Mijn contract is bijna ten einde en ik wil een nieuwe auto uitzoeken?
Zodra het einde van het leasecontract in zicht komt ontvangt u van ons tijdig een reminder. Hierop zullen wij contact met u opnemen. Uiteraard kunt u ook voortijdig contact met ons opnemen.

Waar moet ik rekening mee houden bij het inleveren van mijn leaseauto?
Om u handvatten te geven hanteren wij een innameprotocol. Het innameprotocol kunt u hier inzien.

Waar moet ik mijn auto inleveren als het contract is afgelopen?
Uw auto kan worden ingeleverd bij ons in Delft. Hier zullen wij de auto samen inspecteren. De administratieve eindafrekening zal hierna plaatsvinden. Wij kunnen eventueel ook de auto bij u op komen halen.

Kan ik de leaseauto overnemen?
Ja zeker, indien u dat wenst kunt u contact met ons opnemen.

Staat uw vraag er niet bij? Stuur dan uw vraag naar info@superlease.nl.